Hedesundarundan 2015

Starten av årets lopp av Hedesundarundan gick idag kl 12:00. Jag trodde att det skulle bli månligt och därmed bra springväder, men precis innan start sken solen fram och det blev hur varmt som helst! 

Rundan är väldigt jobbig med mycket backar och stigar. Stigen är dessutom fylld av rötter som gör att det blir väldigt lätt att vricka foten, vilket hände mig ca 5 ggr under loppet. Det är ett stort minus faktisk, då man måste vara vaksam hela tiden och springa på tå nästan. 

Jag kom in på tiden 25.00,4. Det är väl inte en kanontid på 5,2 km. Jämfört med förra året så försämrade jag mig med ca 8 sekunder, vilket är förståeligt, då jag inte har tränat så mycket kondition det senaste året. Jag är ändå nöjd, då jag bara sprang för kul i år jämfört med förra året, då jag fick ont i hjärtat osv. 

Efter loppet cyklade jag hem, köpte en sallad, åt, solade och körde lite uteträning med Ida.

Nu ska jag kolla på Eurovision! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback