1-0 vinst i DM semi

Nu sitter jag på bussen påväg till pappa, då jag ska sova där till imorgon! Idag klockan 19:00 hade vi som sagt DAM DM-semifinal. Det var en sjukt rolig och jämn match! Vi gjorde mål i första halvlek, vilket egentligen blev det enda målet, men det var stort! Roligt att få sätta ribban i vår premiärmatch i vår nya hemmaarena. Vi hade mycket målchanser i första halvlek, vi hade första halvlek kändes det som.

I paus kände vi på oss att vi skulle bli ganska pressade, då de såklart inte ville förlora matchen. Sandviken fick till några lägen i andra halvlek. De hade andra halvlek. Vi hade några lägen då, men dock så tappade vi spelet. Det kändes som att vi var nöjd med 1-0 och bara ville bevara ledningen, så vi slog bort mycket bollar, bara för att överleva.

I övrigt tyckte jag att vi gjorde en bra prestation och alla krigade för seger från start till slutsignalen. Det var jätteroligt att vinna mot ett så bra och skickligt lag som SIF! 

Nu gäller det bara att ladda om inför morgondagen då jag ska springa Hedesundarundan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback