Gothia Cup 2015

En vecka senare. Många fina minnen tillsammans. Flera erfarenheter rikare. Massor av skratt, gråt, glädje och underbara dagar med laget i en vecka i Göteborg. 

Tror nog att den här gången på Gothia tog priset för den bästa cupen jag någonsin åkt på och det bästa veckan i hela mitt liv. Helt enkelt tredje gången gillt. 

På måndagen spelade vi vår första match mot Tyskland. Jag stod inte, (vilket jag var beredd på, då jag trodde att jag inte skulle få stå någon gång) vi vann med 3-0. På kvällen gick vi på gothia invigningen, vilket var sjukt mäktigt!
Efter första vinsten







På tisdagen hade vi match mot Göteborg, (vilken var det lag som spelade finalen förra året) jag fick stå den matchen, vi hade en sjuk press på oss i första halvlek, och släppte in ett mål. Men i andra halvlek lyckades vi vända och vi förde det mesta av spelet. Vi fick dock inte med oss så många chanser och det blev inget mål. 

Göteborg fick även en straff, dock så tog jag den och spänningen levde vidare och vi var påväg att kvittera, men när det var 5 min kvar så gjorde de ett inlägg och sköt in 2-0, vilket blev resultatet. Jag var ändå nöjd, och kände att jag hade gjort en helt okej prestation, för att vara drygt 6 veckor sedan jag stod. Så det kändes skönt att vara tillbaka. På kvällen gick vi på Liseberg och jag åkte flume ride med pappa, Jonte och Olliver, som hade åkt ner för att kolla.
Åt middag på Liseberg med laget

Onsdagen hade vi match mot USA, vilket vi också trodde skulle bli tufft. Vi visste att om vi bara spelade oavgjort eller vann så var vi vidare i A-slutspel.
Jag stod inte denna match. USA tog ledningen i första halvleken, men vi kvitterade i andra halvleken så det stog 1-1. Men när det bara var ca 1-2 min kvar av matchen, fick USA in ett ledningsmål, som höll sig hela matchen ut och vi var i B-slutspel. Det var synd för vi var bättre än dem. På kvällen gick vi återigen på Liseberg.

På torsdagen hade vi slutspel och första matchen var mot Brasilien vilket jag stod och vi vann första med 2-0. På kvällen hade vi 1/8 final mot norskorna vilken vi hade hela matchen men vi fick inte in bollen. Dua stod. De bara skjöt ut den till inkast hela matchen för att deras ända chans var att det skulle bli straffar, vilket det blev och såklart så vann de ju på straffar, och vi var därmed ute ur gothia i år igen på straffar.

Det har nog aldrig varit med irriterande än att förlora på det sättet. Men så blev det och alla var väldigt ledsna, men kvällen avslutades med att ledarna köpte pizza till alla i laget och alla satte och tröståt. Det var en bra avslutning på kvällen iallafall.

På fredagen var vi alltså lediga och vi tog bussen till heden för att ledarna skulle bjuda oss på glass, kolla match, shoppa billigt i intersportbutiken och ta lagfoto. Det var en jättefin dag så det var jättelyckat. Därefter åkte vi till Liseberg. Vi åt middag där och många spelade på hjul. Därefter åkte vi till Ullevi och kollade på A-finalen för G16 och G18. Sedan hade vi en mysig lagkväll med laget. Har nog haft världens bästa vecka trots att turen inte har varit på vår sida den här gången, men det blir fler gånger! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback