Resa till Turkiet

Gårdagen började jag med en sovmorgon. Därefter drog jag på mig springtightsen och gav mig ut på en löpintervallrunda i boulongen. Det blev en ganska lång runda på 13km så det fick räcka med dagens träning, då mitt gymkort har gått ut osv.

Igår fick jag reda på att jag kommer att bli bjuden på en reda till Bodrum i Turikiet i Augusti, innan skolan börjar . Jag kommer att vara där i en vecka. Det kommer bli jätteroligt, med tanke på att senast jag reste var 2010 till Cypern.

Idag började jag dagen med ett träningspass på mitt rum. Jag körde till träningsvideos på Youtube. Det är en väldigt effektiv och enkel träning. Allt som behövs är en lite plats att vara på.
Resten av dagen jobbade jag från 12-20. Nu är jag påväg till pappa.

Buggkurs

De tre senaste kvällarna har jag gått på buggkurs, nära där jag bor. Det är så sjukt roligt och jag rekommenderar verkligen att ta en kurs om ni inte redan har gjort det. Denna vecka var det en nybörjarkurs, mån-tors. Nästa vecka är det fortsättningskurs på Ön där jag går kursen, vilket är ca 1 mil från där jag bor hos pappa.

Igår köpte jag gymkort på hedesunda gym eftersom att jag kommer spendera mycket tid hos pappa nu på sommaren. Jag gymmade sedan i 1 h armar oc mage och jag cyklade även till gymmet och hem(7km).

Nu sitter jag påväg till mamma för att träna en sista gång på Korpen i Gävle. Ska köra både på korpen Sporthuset och på Gävle strand.

Korpen Gävle Stand

Hej! I lördags gick jag först till gymmet, och körde ett 1,5 timmes pass innan jobbet, då jag jobbade från 11-20. Sedan gick jag, mamma och Jonatan en sväng runt Gävle Stand.

Söndagen var ganska lika då jag först körde 1,5 gympass och därefter jobbade jag från 12-20.

Igår har började jag dagen med att sova ut, därefter körde jag ett mag och benpass på Korpen Sporthuset.
På eftermiddagen gick jag även till Korpen Gälve Strand, och provade på att gymma. Det var ett väldigt fint, fräscht och nybyggt gym. Jag körde rygg och ben och lite armar i 1h och 15 min. Avslutade med trappmaskin i 15 min.
Det var tydligen gratis att gymma där också och man hade gymkort på ett annat korpen.( Det finns även ett Korpen City som ligger nära där jag bor. Jag ska kolla om gymkortet även gäller där. Isåfall vore det toppen!) Färgade även ögonfransarna, så jag slipper ha mascara på nu på sommaren.

På kvällen gick jag på bio med mina vänner. Vi såg "The fault in our stars" eller som den heter på svenska "Förr eller senare exploderar jag".
En riktig grym film som jag rekommenderar rejält. En bra och sorglig film med mycket tårar.

Nu sitter jag på bussen påväg hem till pappa och vi ska nog till stranden och kanske inviga vattenskidorna med båten idag för första gången i sommar, därefter ska jag köra ett zumbapass ute.

Midsommarrunda

Har precis kommit in från en löprunda på midsommarmorgon. Det blev en runda på 7 km, pga att jag inte hann springa mer, då jag ska göra iordning mig och åka iväg på midsommarfirande. Jag önskar er alla en glad midsommar!

Sommarlov

Jag har haft mycket saker nu de sista dagarna, så jag har inte haft till att skriva, men jag ska försöka sammanfatta jag jag gjorde så det inte blir så långt.
Jag sprang ju ett lopp i lördags, då jag började känna av hjärtat, då det stramade hela tiden, så i söndags på åkte vi in till akuten och kollade. Det var inget farligt tack och lov. Jag skulle bara ta det lite lugnt.
I måndags körde vi brännbollsturnering mot alla andra niorna. I tisdags hade vi först klassens dag med klassen och sedan hade vi en fin avslutningsmiddag med alla nior.

På onsdagen var det skolavslutning. Det blev sorgligt med mycket tårar, efter som att vi hade kommit så nära vår klass. På kvällen var vi med klassen i boulongen, som avslutningsfest. Det var sjukt kul och en dag jag aldrig kommer glömma.

I torsdags gjorde jag inte så mycket jag var ute och sprang en mil.

Igår fick jag med mig mamma till gymmet då hon köpte gymkort. Jag visade henne lite övningar, agerade pt, haha. Jag körde även själv också. Sedan spenderade jag kvällen med mina vänner.

Nu är jag på bussen påväg hem till pappa. Jag har kört löpintervaller på 10,5 km idag på morgonkvisten.
Mamma och jag på gymmet.

Hedesundarundan

Igår tig jag bussen till pappa för att sova  där, då jag skulle springa ett lopp i hedesunda på dagen. Starten gick kl 13:00. Jag sprang 5,2 km. Det var en tuff bana och det gick sådär. Fick tiden 24 min vilket jag ej är nöjd med då jag vet att jag har sprungit på en bättre tid. Man fick vara 98 i min grupp, därefter är det damklass. Jag vann i min grupp, vilket gjorde mig väldigt glad.

Kvällen spenderade jag med mina kompisar i hedesuda, då vi firade Frida och bada badtunna. Jag cyklade till Frida och tillbaka vilket resulterade 13,4 km.

Nationaldag

Igår började jag dagen med en löprunda på 9,3km på morgonen kl 9. Jag var ganska trött efter att vi hade kommit hem sent kvällen innan från klassresan. Det blev en väldigt lyckad klassresa.
På dagen bokade jag in ett Aerobics/MuskelTabata-pass på 45 min.

Idag ställde jag klockan pga att jag hade träning kvart i 9 idag med fotbollen i 1,5 h. Klockan två körde jag ett gratis gympapass med blandade styrkeövningar ute i boulongen, med Friskis & Svettis i 45 min.
Sallad från TGI Fridays
X-Level-studio

Hemmagjorda Proteinbars

Jag gjorde hemmagjorda proteinbars någon gång förra veckan. Jag gjorde det för att vara ekonomismart, + om du gör dina egna bars vet du att det inte är något konstigt i dem. De man köper kan kosta uppåt 25-30kr/st. Här är ett receptförslag.

400g nötter, 36kr (tips är att köpa på risentamüsli lösvik)

200g Soft aprikoser, 24kr

(Om man vill)
1 skopa Valfritt proteinpulver

En 1/2 dl blåbär

Därefter är det bara och hacka alla nötter och aprikoserna och sen hälla i proteinpulvret och blanda tills man kan göra bara som sitter i ihop. Alltså de inte kan smula. Fördela massan i 9 delar och rulla till bars.
Då får du en kostnad på 6,6kr/proteinbar.

Klassresa till Stockholm

Jag har nyss kört ett 1h mag och benpass på gymmet. Jag är påväg hem för att hämta det sista av mina saker. Jag ska gå till tågstationen snart, då vår klass ska ta bussen till Stockholm för klassresa!  Idag ska vi spela in en skiva i en studio tillsammans med klassen, därefter spendera kvällen på vandrarhemmet som vi ska bo på över natten.

Imorgon ska vi till ABBA-muséet på förmiddagen, därefter ska vi vara hela dagen på Gröna Lund och sedan ta bussen hem till Gävle igen.

Skol-DM GULD

Började fredagen med en lång sovmorgon. Vaknade 11.20, blev förvånad då jag är en morgonmänniska och brukar vakna 7.
Jag gick sedan till gymmet och körde ett magpass på 1 h.
På kvällen gick jag med Ida till gymmet och körde ett benpass på 1h och 15 min.
Idag började jag dagen med ett gympass i 1h och 10min.
I lördags hade jag match i Div 1. Vi spelade mot Norrham och jag stog i mål. Det blev en tuff målrik match, men tack vare vår forward  lyckades vi vinna med 6-4. Kvällen spenderades tillsammans med vänner.

I går började jag dagen med ett 1h och 15 min gympass. På eftermiddagen hade vi F17  match mot Gideonsberg. Jag var avbytare. Jag fick stå andra halvlek, då andra målvakten fick en smäll. Matchen slutade med vinst(3-1) och ett glatt Gelfle.

Idag hade vi skol-dm final mot Prolympia, på morgonen. Vi vann på straffar.
Sedan gick vi ut och åt och firade med laget.
Därefter gick jag till gymmet och körde ett mag och benpass på 1h. Ikväll har vi även fotbollsträning på 1,5 h.