Man får vara nöjd

Igår blev det snabba puckar då jag egentligen skulle kolla på F17-matchen och sedan åka till träningen. Men ungefär 25 minuter innan matchstart ringde målvakten som skulle stå att hon inte kände sig bra alls. Så det blev full fart från att ligga på Gävle strand och sola till att snabbt ta cykeln hem, byta om och cykla till matchen. Jag hann värma upp i en kvart och hann till matchstart. 

Det var en sjukt jobbig och rolig match med mycket att göra. Vi lyckades få in ett nickmål och vi gick in i halvlek med en 1-0-ledning. I andra hade vi dock en sjuk press på oss, det dröjde kanske 20 minuter innan de nickade in en hörna. Vi hade fortfarande press på oss och jag räddade mycket men när det var 6 min kvar gjorde de 2-0. I sista minuten fick vi en frispark lite utanför straffområdet som Wilma sköt precis i ribban, så närmare än så kan man nog inte vara ifrån poängen. Men vi kämpade på och tycker att vi var värd en poäng iallafall. 

Trots förlusten är jag faktiskt nöjd med min insats vilken inte så ofta händer. Jag tycker det är viktigt komma ihåg att man får vara nöjd och inte fokusera på alla detaljer utan helheten. Jag kan nog ha gjort en av mina bästa matcher. Vissa kommer nog tycka det låter dåligt att säga så men, om man får säga att man gör usla matcher och prestationer, så varför skulle man inte kunna säga att man gör bra prestationer? Det är trots det positiva som tar en framåt i livet.

Idag har jag, Ida och mamma varit på Fjärran och simmat och solat. Simmade först 3km på förmiddagen och sedan 1 km på eftermiddagen. Ikväll har vi matchförberedande träning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback