Dalar och toppar



Nu är det konstaterat. Det här citatet stämmer verkligen till 100%.
Vaknade upp i morse av en sådan sjuk ångest, då menar jag verkligen ångest och sjukt dåligt samvete, på grund av att jag hade gjorde världens misstag igår på matchen och gjorde så att det blev mål. 
 
Hur som helst var jag ut och sprang idag klockan 7 med P4-milen, och jag har aldrig mått så bra efter som då! Det var helt fantastiskt att redan när jag kom till träningen idag 06.50 hade alla en sådan sjukt possitiv energi och jag blev så väl bemött, redan där kändes det bättre. Men det har aldrig kännts så bra som när löppasset var avklarat. Det var som att jag under hela natten hade släpat på en tung sten som bara skulle släppas iväg. Det var så skönt att springa av sig och rensa huvudet.
 
Jag kan ju säga att jag aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Det blev 1-1 i matchen, vi förlorade inte efter något. Det var bara att jag har ända sedan dess känt mig så misslyckad och hemsk och tänkt hela tiden att "det här händer inte, det här har aldrig hänt". 
 
På något sätt när man är målvakt och misslyckas, är det på så svart och vitt. Man ser alla misstag jättetydligt, medan en utespelare kan göra ett misstag och man kommer ihåg det i 2 sekunder.
Det är väl helt enkelt något som man måste lära sig att hantera.
 
Jag känner att ibland måste man komma ner i dalarna för att såsmåning om komma upp till topparna.

Kommentarer
Postat av: Elin kusin

Fast jag tycker du är modig som är målvakt. :) Man är verkligen ensam i sin position. Samtidigt har ju backarna en viktig uppgift att hjälpa dig. Sen får man inte glömma att utespelarna också måste leverera mål för att ni överhuvudtaget ska kunna vinna. Men jag förstår dig verkligen. Man får tänka att man alltid gör sitt bästa i situationen även om det inte känns så efteråt! :D Du är grym!!!

Svar: Åh Gud vad snäll du är! Det behövde jag verkligen höra! Tack Elin och detsamma! Kramis!! :)
Hanna Sundin

2015-05-13 @ 18:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback