Långpromenad och match

Nu kommer jag ifrån åbyggeby, efter att mitt lag har spelat vår sista och mest betydelsefulla match för säsongen. Matchen slutade 3-2(0-1) till GIF. De hade ett stort övertag i början och spelade en fotboll, då vi blev pressade.

Efter 20 min ca började vi ta igen och fick mycket målchanser men ingen utdelning. 

I andra halvlek ryckte vi upp oss och trots vi fick många offsider emot oss, så fick vi äntligen utdelning. Det dröjer inte länge innan andra och tredje målet kom, och vi fick se en fin hattrick av forwarden Lina Bälin. 

Med en kvart kvar att spela, fick åbyggeby utdelning och reducerade till 2-3.  Men vi lyckades hålla tätt trots pressen vi fick på slutet. Vi åkte därmed därifrån med 3 välbehövliga poäng och serieledare i seriern. Nu har vi uppehåll med serien till augusti, då vi börjar att möta just åbyggeby igen men då på Gavlevallen. Härnäst väntar DAM DM-final mot Huge på måndag. 

I övrigt tidigare på dagen har jag gått på en promenad på drygt 12km. Det var jättehärligt då det var sol och så fint väder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback