Snabbhetsträning

I lördags gick jag upp ca 8:30 och gav mig direkt ut på en morgonrunda. Sprang först 3,4 km som uppvärmning. Därefter valde jag ut en liten backe som lutade lite nedåt. Mätte ut en 20 meterssträcka och sprang 100%. Körde 4 fallstarter på 20meter och gjorde samma sak på 30 meter, vilade ca 1 minut mellan varje gång. Därefter joggade jag ned i 1 km. Fokusen den dagen var inte kondition utan snabbhet, därför är det viktigt att man får lång vila mellan varje gång, annars tränar man kondition, vilket inte var syftet det passet. Därefter tog jag bussen till stan, för att jag skulle jobba 14-21.
Fallstarter

Igår regnade det hela dagen, men trots vädret gav jag mig ut på en intervallrunda på 12 km. Därefter kollade jag på film hela dagen. Efter det körde jag ett pass pilates på 50 minuter. Det kan vara en av den jobbigaste träningsformen. Har kört det några gånger nu och det är så roligt och du får träna delar av kroppen som du aldrig tränat förut. 

Intervaller i hällregnet

Idag ska jag väl bara kolla på serier också hela dagen sedan på kvällen klockan sju har vi första fotbollsträningen efter uppehållet. Därefter ska jag ta bussen hem till pappa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback